tisdag 5 april 2011

Konflikt och kaos i hjärnan…

Kan inte riktigt fokusera på uppgiften att formulera något innan fredag inför gestaltningsprojektet. Just nu hänger Tarjas uppgift över mig och stjäl allt uppmärksamhet samtidigt som paradoxalt nog gestaltningsuppgiften gör att det är svårt att komma någon vart med alla bedömningsmatriser och tankarna bara irrar runt och förbi som irriterande bananflugor. Snacka om konflikt!

Jag ser konflikter överallt och hela tiden


I lärarnas tidning läser jag om forskningen som visar på risker med för stora barngrupper samtidigt som Björklund propagerar för katederundervisning i helklass.  Lärarnas tidning   Intressekonflikt?

I morgon är det VFU-onsdag och vilket tema ska vi ha? Du gissade rätt!
Konflikthantering!

Grannens ungkatt spatserar fram och åter på vår altan och gör vår gamle, kastrerade, late hankatt alldeles tossig. Han får för sig att gå ut och jaga bort inkräktaren, men ute är det blött så han vänder och går in i värmen igen.
Inre konflikt?

Det jag kan konstatera är att min hjärna arbetar för högtryck utan att jag kan riktigt styra just nu och det känns som om det är så jag måste jobba. Låta hjärnan få utrymme att bearbeta alla tankar så agerar jag stenograf. Jag har skaffat en ny skissbok där jag skriver och klistrar in tankar och saker som inspirerar eller upprör kring temat Konflikt.

...Jag tränar på att låta processen ha sin gång utan att fokusera på målet... i alla fall inte ännu…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar